Wednesday, March 13, 2013

embah @ nenek

lama aku borak dengan embah pagi tu.
borak pasal macam2.

pasal beruk pun ada. embah kata, sejak 2 menjak ni, banyak beruk datang belakang rumah dia. bukan seekor dua. tapi sekumpulan. saiznya besar macam saiz anjing. embah yang kata. aku pulak yang risau. sebab itu beruk. bukan monyet mahupun lotong. embah kata, beruk tu tak kacau orang. embah halau pun dia buat x tahu je. menunjukkan yang dia x takut pada manusia. harap2 lah dia tak datang situ lagi. mungkin tempat tinggal beruk tu dah di kacau.

embah pun cerita pasal dia lupa nak lipat selimut. aku kalau datang rumah embah, memang aku akan melawat setiap ruang rumah embah. yela, nak tengok ape2 yang berubah. itulah yang menyebabkan embah membuka cerita tak lipat selimut. (sebab aku tengok bilik dia. hihi~). Embah cerita, setiap pagi, lepas bangun, embah terus lipat selimut. tapi hari ni, dia lupa. lepas solat, dia pegi ruang tamu atas. buka tingkap2. pastu, duduk kat tangga

No comments: